Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Skilsmissen mellem Zupa og Recommended gav god gevinst for Novicell, der har ansat kreativ direktør fra bureauet og fået to kunder med i pakken.

Man kan godt sige, at det blev en win-win situation, selvom det startede med en fyring.

Da Zupa blev skilt fra Recommended, førte det til nogle opsigelser og en af dem, der blev sagt op, var kreativ direktør Mogens Elhauge.

Men det varede ikke mere end et par dage, så oprettede onlinebureauet Novicell et job til ham som kreativ direktør og det førte samtidig til to nye kunder til bureauet.

De to nye kunder fulgte med Mogens Elhauge fra ZupaRecommended i stedet for at gå med i den nye fusion mellem Recommended og KernelSimpatico, der har fået navnet Spring.

”Da skilsmissen mellem Recommended og Zupa var en realitet, havde bureauet netop vundet Fårup Sommerland i en konkurrence mod Uncle og Shrpa. Men Spring havde allerede Djurs Sommerland som kunde,” siger Mogens Elhauge og fortsætter:

”Fårup Sommerland ville gerne med mig, da det var mit team, der havde stået bag det arbejde, der havde vundet. Og efterfølgende ringede BKI Kaffe også”.

Selvom onlinebureauet Novicell nu opruster på det kreative område, betyder det ikke, at bureauet skal være et fullservice-bureau, siger adm.dir. i Novicell, Per Kirchner.

”Vi styrker vores kreative kompetencer, men vores fokus er stadig primært digitalt. Vi erkender dog også, at grænsefladerne ikke er så sort-hvide, som de tidligere har været. Så den erfaring, som Mogens kommer med fra bureaubranchen, vil være værdifuld i forhold til at levere cross channel-ydelser på tværs af medier og platforme.”

Udover de to kunder, som Mogens Elhauge selv er kommet med, får han ansvaret for flere kunder, men skal også bidrage med kreative koncepter på tværs af hele Novicells kundeportefølje.

Det er ikke et specielt stort spring for Mogens Elhauge at gå til et onlinebureau, idet han i 2006 tog initiativ til at oprette en digital afdeling under navnet Recommended Interactive.

”Det er i virkeligheden bare en stor fornøjelse at være en del af et stort digitalt hus, som giver en helt anden vægt bag ordene, når vi tager ud til kunderne og fortæller om vores digitale visioner. Og allerede nu efter få dage hos Novicell står jeg midt i nogle meget store, digitale projekter, som jeg aldrig kunne have solgt fra et reklamebureau,” siger Mogens Elhauge.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club