Digitalt bureau seksdobler overskuddet

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Århusbureauet udspringer af IT-verdenen men har flyttet sig i markedet – med stigende aktivitet til følge.

Navneligheden er stor, men Vertic og Vertica er to forskellige virksomheder som begge opererer inden for den digitale verden. Sidstnævnte har base i Århus, og har fornylig aflagt et regnskab, der markerer klar fremgang. Bl.a. er overskuddet seksdoblet – godt nok fra et lavt udgangspunkt. Men derfor er det under alle omstændigheder en markant fremgang.

Vertica blev stiftet i kølvandet på it-kollapset for 10 år.

Administrerende direktør Jeppe Hansen forklarer bl.a. væksten med de investeringer, Vertica har foretaget på kompetence og medarbejdersiden.

“Vertica har længe stået for at bygge teknisk solide e-handels- og samhandelsløsninger. I 2011 har vi imidlertid bygget vores kompetencer inden for User Experience, design og frontend-udvikling yderligere op med ansættelsen af adskillige senior profiler. Det betyder, at vi i dag dækker bredere i markedet, og kan imødekomme de fleste af vores kunders digitale behov, siger Jeppe Hansen og fortsætter:

“Samtidig har vi satset på at være førende inden for udvikling af løsninger på den mobile platform, både når det gælder forbrugerrettede løsninger og løsninger til at understøtte interne funktioner som salg, service, økonomi og HR. Denne investering har båret frugt. Kunderne kommer til os, fordi de oplever at trafikken til deres digitale løsninger i stigende grad kommer fra mobile enheder, og fordi de har fået øjnene op for de mange nye muligheder teknologien skaber.”

Vertica ser således positivt på fremtiden. Selv om markedet er hårdt er bureauet belagt med opgaver langt ind i det nye år.

Nøgletal for Vertica

  • Bruttoavance 24,347 mio. kr. +12,9 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 811.567 kr. +16,7 pct.
  • Lønandel 66,7 (69,9)
  • Resultat af primær drift +2,273 mio. kr. +490,5 pct.