Når Heydays adm. dir., Anders Lorentz, taler om bureauets udvikling, så vægter han stabilitet.
Det handler mere om at vokse sammen med de kunder, man har, end om at new bizze samt om at udvikle sig sammen med de medarbejdere, man har, frem for at købe nye kompetencer.
Man tager bare fejl, hvis man tror, at den tilgang ikke kan give stor vækst. Det understreger det seneste regnskab fra bureauet, der viser en markant vækst – et plus på 32,8 pct., hvilket er lig med ca. 4 mio. kr.
Det er et tigerspring i forhold til de foregående år – indtil seneste regnskabsår var bureauet vokset fra 9,5 mio. til 12,5 mio. kr. på fire år.
“Det har været et fint år, og det bygger på både stigende aktivitet hos vores eksisterende kunder og en del nye kunder,” siger Anders Lorentz og fortsætter:
“Vi har selvfølgelig sat håndteringen af leads i system, men vi canvasser ikke efter nye kunder. Vores nye kunder kommer meget på word-of-mouth og gennem folk, der kender os fra andre sammenhænge og samarbejder,” siger Anders Lorentz.
Lige nu har bureauet 30 medarbejdere, og det er en fordobling på få år. Det er en udvikling, der stiller krav til processer og organisation.
“Sammenlignet med da vi var en del yngre og mindre, så skal vores processer være langt mere veldefinerede, og vi har da også arbejdet på at få dem på plads. Vi er langt – men der er selvfølgelig fortsat mange ting, der kan gøres,” siger Anders Lorentz og fortsætter:
“Samtidig stiller en organisation på 30 medarbejdere andre ledelsesmæssige krav, men også det klarer vi med et fokus på vores egne folk frem for at hyre nye ledere. Vi vil gerne fastholde vores gode og garvede folk, og i takt med udviklingen har de fået større ansvar og flere udviklingsmuligheder.”
Nøgletal for Heyday
- Bruttoavance 16,6 mio. kr. +32,8 pct.
- Bruttoavance pr. medarbejder 691.667 kr. -0,4 pct.
- Lønandel 61,5 (59,5)
- Resultat af primær drift +3,085 mio. kr. +23,7 pct.
Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz