En person med tydelige aftryk i bureau- og kommunikationsbranchen er Jesper Højberg Christensen, der bl.a. har stiftet Advice og K-forum. Også i reklamebureauet Black Network, tidl. Blue Pen, har han spillet en aktiv rolle, siden han i efteråret 2010 købte majoriteten af bureauet og indtrådte som fungerende adm. direktør.
Nu træder han imidlertid et skridt tilbage:
“Vi har været igennem en stilfærdig turn-around proces og har vendt underskud til et lille overskud i 2011. Bureauet har fået ny profil – i form af netværksbranding – og nye kunder, men det behøver en direktør, der er der hele tiden. Jeg sidder med 7-8 virksomheder og kan ikke løfte den opgave,” siger Jesper Højberg Christensen.
Hans afløser på direktørposten bliver Robert Jensen.
“Der er tale om en lille fusion, idet Robert har haft egen virksomhed og kommer med sine egne kunder. Robert Jensen er diplomjournalist med fokus på strategisk kommunikation og branding. Derudover er han BA i Visuel Kommunikation og Businesscoach. Det gør ham i stand til at mestre de strategiske og kreative processer, som vi kører sammen med kunderne,” siger Jesper Højberg Christensen.
Selv siger Robert Jensen:
“Black Network står for en både praktisk og pragmatisk tilgang til at opbygge brands for især små og mellemstore virksomheder. Og jeg kommer med et tilsvarende værkstedsbaseret og kreativt blik for, hvad der giver mening for kunden – både internt og på markedet.”
Robert Jensen tiltræder samtidig som partner – en kreds, der udover Jesper Højberg Christensen tæller Mikael Aunvig, Grethe Ebert Jacobsen og Anders Majgaard.
Jesper Højberg Christensen fortsætter i Black Network som arbejdende bestyrelsesformand.