Af Peter Engholm 25@mail.dk

SoftwarePeople, der fulgte med AdPeople og GraphicPeople i salget til WPP Group, har sagt farvel til sin adm. direktør.

Bureaubiz skrev i artiklen “Alle People-bureauer stærkt placeret i nyt Dell-bureau”, at AdPeoples stifter Ronnie Job bl.a. får ansvaret for SoftwarePeople, der bliver Center of Excellence for det nye WPP-bureau, Enfatico.

Men hvad så med SoftwarePeoples hidtidige adm. direktør, Peter Schmidt?

Han er skiftet til iMotions, hvor han som COO får ansvar for den samlede europæiske forretning.

Og hvorfor skifte, når nu SoftwarePeople får en central rolle i et nyt globalt bureau?

“Fordi der vil være maksimal fokus på at servicere Dell globalt – også på systemerne – og ikke på at udvikle et egentligt software produkt, hvilket var planen, da vi etablerede SoftwarePeople. Det har jeg dyb respekt for, men det betyder at SoftwarePeople i højere grad bliver en intern udviklingsafdeling i Enfatico med fokus på Dell.”, siger Peter Schmidt.

Fra en stilling som direktør i Framfab, der i hans tid voksede fra 5 til 250 personer, kom Peter Schmidt til PeopleGroup, hvor han nåede at være i syv år – det meste af tiden i AdPeople, hvor han samarbejde med Ronnie Job. Peter Schmidt var også med til at etablere GraphicPeople og SoftwarePeople i Bangladesh, der nu har hhv. 35 ansatte og 20 ansatte.

“SoftwarePeople får en anden udfordring, og så var det passende at komme videre. Jeg har haft en god dialog med iMotions , gennem længere tid, der pt. oplever en ekstrem vækst, så på den måde flaskede tingene sig”, siger Peter Schmidt, der tiltrådte iMotions i mandags.

Imotions udvikler og leverer software, der måler og registrerer – ikke bare hvad forbrugeren ser (det være sig en tilbudsavis, emballage, film), men også den følelsesmæssige reaktion herpå.

“Vi har nu kunder i 12 lande, og kundelisten omfatter både researchlabs hos de store mærkervare producenter, researchinstitutter og reklamebureauer – heriblandt Recommended, der ugentligt f.eks. får testet forsiderne på deres tilbudsaviser for Bilka”, siger Peter Schmidt.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club