Af Peter Engholm 25@mail.dk

Uenighed om, hvordan krisen skulle håndteres, har fået kontaktdirektør Martin Axel til at sælge sine aktier i Scanad Evolution Agency og efterfølgende stoppe på bureauet.

Enigheden i ledelsen i Scanad viste sig at være direkte proportionel med omsætningen – efter flere år med vækst begyndte det knage, da forretningen skrumpede ind.

Det har nu resulteteret i, at kontaktdirektør Martin Axel er stoppet i bureauet – og hans aktier solgt til adm. direktør Robert Rasmussen, der i forvejen var majoritetsaktionær.

“Jeg kom til Scanad i 2006, hvor jeg sammen med Robert Rasmussen var med til at sætte et nyt hold. Vores turn-around lykkedes – med vækst tre år træk. Og den 1. januar 2008 købte jeg 20 pct. af aktierne i bureauet. Jeg havde et fint samarbejde med Robert Rasmussen, og der blev skabt en stærk kreativ virksomhed med en høj frihedsgrad,” siger Martin Axel.

Uoverensstemmelserne opstod, da kurven knækkede.

“Vi var ikke enige om, hvordan krisen skulle håndteres – hvordan vi skulle tackle de strukturelle forandringer, der ligger i at gå fra markant vækst til reduktion i omsætningen,” siger Martin Axel.

Hvad gik uenigheden ud på?

“Det vil jeg ikke komme nærmere ind på – andet end at vi havde forskellige horisonter, når det gjaldt de store strategiske beslutninger, der skulle træffes. Her var vi slet ikke enige – men det er vel at mærke en professionel uenighed. Vi var ikke uvenner. Men vores veje måtte skilles, og da Robert Rasmussen er majoritetsaktionær, var det naturligt, at det var mig, der trak mig,” siger Martin Axel.

En tid efter, at han havde solgt sin aktiepost, stoppede han på bureauet.

“Jeg har ikke tralvt lige nu – men jeg er på udkig efter nye opgaver inden for forandringsledelse. Det er der behov for på mange bureauer for tiden,” siger Martin Axel.

Det har ikke været muligt at få en kommentar fra Robert Rasmussen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club