Af Peter Engholm 25@mail.dk

Op til nytår kom to markante opsigelser hos Halbye Kaag JWT – årsagen er her: Rune Gitz-Johansen og Flemming Holm skal stå i spidsen for Recommended CPH. Tiltaget skal gøre Recommended til landets største bureau.

Halbye Kaag JWT har hentet Simon Wooller, Saatchi, og Christian Nielsen, Umwelt, ind som kreative direktører. Men samtidig måtte bureauet sige farvel til kontaktdirektør Rune Gitz-Johansen og kreativ direktør Flemming Holm. De afleverede begge deres opsigelse op til årsskiftet – uden at efterlade ny adresse, så at sige. Men den kommer her:

De er sat i spidsen for et helt nyt bureau, der giver Århus-baserede Recommended en stærk tilstedeværelse i København.

Det nye bureau går i luften 1. februar under navnet Recommended CPH og får adresse i Kødbyen. Ambitionen med det nye brohoved i København er klar:

“Vi ønsker at servicere vores kunder langt bedre og have en stærk repræsentation i København, hvor mange potentielle kunder blandt top 100 virksomhederne holder til. Åbningen skal på sigt gøre Recommended til landets største bureau. I første omgang åbner vi med fire mand, men jeg ser gerne, at vi inden for et par år kan sætte et nul bag det tal”, siger adm. direktør i Recommended i Århus, Jørgen Blauert.

Recommended, hvis kundeliste bl.a. rummer Bilka, Idémøbler og DONG Energy, har i flere år ledt efter de rigtige lederprofiler til et kontor i København. Nu er makkerparret fundet i de to tidligere Halbye & Kaag JWT direktører, der sammen med to andre medarbejdere tegner det nye bureau – med 180 mand i ryggen fra det århusianske søsterkontor.

“Vi er vant til store kunder, store budgetter og den komplekse forretningsmæssige og kommunikationsstrategiske forståelse. Og vi har den nødvendige fleksibilitet, fordi vi kan mønstre fra 4 til 180 kompetente kolleger. I København bliver det dog primært Rune og mig, der møder kunderne og lægger de kommunikative og strategiske linjer”, siger Flemming Holm, kreativ direktør på Recommended CPH.

Rune Gitz-Johansen bliver adm. direktør for Recommended CPH. Han ser frem til at bevise, at han og Flemming Holm kan bygge et solidt fundament for et stærkt Recommended i København.

“Jeg gider ikke tale om digitalt kontra branding kontra bundlinjeorienteret, som alle andre har så travlt med. Vi skal kigge på vores kunders behov, og herfra skal vi finde de rigtige kanaler og metoder. Vi vil arbejde pragmatisk, resultatorienteret – med en skarp kreativ profil. Det ene udelukker ikke det andet. Det er sådan, Flemming og jeg har arbejdet de sidste mange år med tilfredse kunder og langvarige relationer som resultat, og her har vi også et klart fællestræk med Recommended i Århus. Det glæder jeg mig til at bevise igen med Recommended CPH”, siger administrerende direktør Rune Gitz-Johansen.

 

Kommentarer

  1. Godt gået og smart tænkt, drenge!

    Pøjpøj med det – og lad mig vide, hvornår der er rejsegilde i de nye lokaler.

  2. Nåhhh så det var det i pønsede på:o)
    Stort tillykke og så godt gået drenge! :o)

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club