Direktør hos Magnetix bliver partner hos konkurrent

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Peter Schlegel siger farvel som kontaktdirektør hos Magnetix for at ”forløse potentialet” hos et noget mindre digitalt dialogbureau.

Det digitale dialogbureau Responsive er oppe på ca. 40 medarbejdere i København og har inden for de seneste måneder åbnet kontorer i både Oslo og Stockholm – men bureauet burde kunne vokse mere. Det mener ikke blot de nuværende partnere og direktører, Tomas Gorrissen og Torben Vejen, men også ham, der nu gør dem følgeskab i direktionen og partnerkredsen; Peter Schlegel.

Den nye mand i ledelsen, med titel af COO, er hentet hos Magnetix, hvor han kom til forrige år som Client Service Director.

”Ingen kan være i tvivl om, at Magnetix er en velsmurt maskine, der allerede har to suverænt dygtige kaptajner i Martin Bochineck og Christina Rind Helsbro. Og det havde været oplagt at takke ja til deres tilbud om partnerskab og sejle videre på det allerede succesfulde skib. Men jeg er i bund og grund entreprenør, ikke operatør, og hos Responsive ser jeg et enormt uforløst potentiale. Hvis jeg ser på Responsives størrelse og evnerne hos de mennesker, der er der, så får de for lidt ud af det. De er – formuleret på en anden måde – dygtige kirurger, men ikke lige så dygtige til at drive et hospital,” siger Peter Schlegel.

Og denne tilgang deler Tomas Gorrissen:

”Vi har investeret massivt i bl.a. IT-folk og dataminere, men Torben og jeg må konstatere, at vi som team mangler noget for kunne forløse de muligheder, der ligger ligefor. Vores produkter – marketingautomation og datamining – er efterspurgte, men vi bør i større omgang kunne nærme os de to andre bureauer, der også gør det godt på området, nemlig Magnetix og Wunderman,” siger Tomas Gorrissen.

Han tilføjer:
 ”Derfor har vi spurgt Peter, som vi har kendt i årevis. Han har en power, et salgsgen og en digital profil, som bedre kan gøre os i stand til at indfri vores vækstmuligheder.”

Peter Schlegel har tidligere været hos bl.a. Kunde & Co og Agilic, før han i 2011 stiftede Admazely – en IT-virksomhed med et værktøj, der skulle gøre det let og billigt for webshops at markedsføre sig selv.

Tilvæksten var fin – 50 kunder i 6 lande – men da en investor trak tæppet væk under en planlagt kapitaludvidelse, måtte Admazely trække stikket.

Med-investorer var også Magnetix-stifterne Christina Rind Helsbro og Martin Bochineck, og de var hurtige til at få Peter Schlegel om bord hos Magnetix.

Selvsamme Bochineck går i øvrigt lidt mod strømmen. Det ses ikke sjældent, at stor ros er forbeholdt folk ved deres tiltræden – mens deres farvel typisk blot udløser høflighed.

Martin Bochineck sagde i 2013 ”Peter er pissedygtig. Punktum.” – og denne holdning har ikke ændret sig:

”Peter har været hos os i snart to år, efter han stoppede med Admazely. Peter er udstyret med en meget skarp analytisk begavelse og suveræn marketing forståelse, og jeg er sikker på, at Responsive bliver glad for deres udvidelse. Vi ser frem til endnu skarpere konkurrence fra den kant og ønsker dem begge held og lykke,” siger Martin Bochineck.