Sara Rosa Oppermann tiltrådte i april en nyoprettet stilling som PR-direktør på reklamebureauet Integral.
Det job holdt dog ikke længe, for allerede efter få måneder er hun rykket videre til et andet job. Et job som ikke er ukendt for Sara Rosa Oppermann, idet Gonzo Media var kunde hos Integral.
Gonzo Media betegner sig selv som et bureau og det er ikke hver dag, at man ser et bureau hyre et andet bureau. I dette tilfælde bestod kundeforholdet af, at Integral skulle hjælpe Gonzo Media med PR-opgaver.
Hos Gonzo Media er Sara Rosa Oppermann ansat som strategisk direktør.
“Jeg stoppede efter 2 en halv måned på Integral, da det ikke lige var mig alligevel. Efterfølgende blev jeg kontaktet af Gonzo Media, som havde lært mig at kende gennem Integral og nu har ansat mig til at lave new bizz og stå for kreative koncepter,” siger Sara Rosa Oppermann.
.
Gonzo Media blev etableret for 15 måneder siden og udvikler og eksekverer kampagner på sociale medier for brands og virksomheder, som vil i kontakt med den unge målgruppe med udgangspunkt i YouTube.
Gonzos netværk bliver ifølge deres egne oplysninger fulgt af 870.000 unge danskere hver måned.
Sara Rosa Oppermann, der udover Integral bl.a. har arbejdet hos arkitekt og designer Jeppe Utzon, Hill+Knowlton Strategies og Noise PR, er uddannet på Reklamelinjen. Hun får følgende ord med på vejen af Martin Wiinholt, adm direktør hos Gonzo Media:
“Saras rolle i Gonzo Media er først fremmest at udvikle kreative ideer og koncepter, der udnytter de platforme, Gonzo Media arbejder på, og som er værdiskabende for kunderne. Hendes store erfaring med markedsføring og kommunikation for en lang række internationale brands er ligeledes en styrke, da de fleste af vores kunder er multi-nationale brands, som kræver en yderst struktureret tilgang og et udfordrende kreativt mindset.”