Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Tom Elert genindtræder i rollen som adm. dir. og samtidig har man oprustet digitalt med ny partner i Klean.

Efter ca. 3 år i rollen som administrerende direktør stopper Jannek Bejtrup nu. I stedet genindtræder den ene af bureauets to ejere, Tom Elert, på posten.

“Vi havde sammen med Jannek defineret en række strategiske mål for bureauet. Men vi må erkende, at vi ikke rigtig er kommet i mål med dem, og derfor har vi arbejdet med vores strategi,” siger Tom Elert og fortsætter:

“I den sammenhæng er det naturligt, at man kigger på organisationen og på bemandingen på de forskellige poster, og her blev vi enige med Jannek om, at det rigtige var at stoppe samarbejdet.”

Ud over at Jannek Bejtrup har forladt bureauet, er der samtidig optaget en ny direktør og partner i søsterbureauet Klean.

Det drejer sig om Ole Østergaard, der kommer fra et job hos ERP-rådgiveren, Herbert Nathan & Co.

“Det digitale betyder meget for os lige som alle andre bureauer, og derfor har vi oprustet her. Vi har godt nok ikke juridisk og formelt lagt 727 og Klean sammen, men i praksis arbejder vi fuldt integreret, og du kan opleve alle medarbejdere optræde på begge bureauers kontorer. Jeg sidder f.eks. lige nu hos Klean,” siger Tom Elert.

Den nye strategi er inspireret af det Ole Stig Lommer Legat om bureauers fremtidige forretningsmodeller, som tidligere Dentus Aegis topchef, Henrik Jensen afleverede i foråret.

“Vi har fundet frem til, at den hybride model, hvor man blander det bedste fra reklamebureauet med de digitale færdigheder, er den, der passer til os. Vi ønsker at være stærke på at diskutere forretningsudvikling med vores kunder,” siger Tom Elert.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club