Direktørskifte i et af Danmarks største pr-bureauer

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Mannov får ny adm. dir., mens den hidtidige flytter både op og ud til kunderne.

Man skal ikke forvente revolutioner i Mannov, selvom der nu skiftes ud på administrerende direktør posten. Rokaden foregår nemlig internt og den nye adm. dir. har været i bureauet siden 1998.

Reinholdt Schultz tager over efter Steffen Lüders, der har kørt bureauet i de sidste 17 år.

I stedet vil Steffen Lüders blive en slags arbejdende bestyrelsesformand, idet han ikke blot overtager denne post men også vil involvere sig i kundeprojekter.

“Steffen er den dygtigste rådgiver jeg har mødt, og når han er aktiv på kunderne, så har Mannov travlt. Dette er et skifte, der skaber grundlag for, at Steffen kan koncentrere sig om lige nøjagtig det han helst vil og samtidig vil hele bureauet nyde godt af, at han får mere tid til den rolle,” siger Reinholdt Schultz.

I forbindelse med hans overtagelse af ledelsen stiger hans ejerandel af bureauet fra 10 til 15 pct. Steffen Lüders ejerandel er uændret, og der sker heller ikke forandringer i partnerkredsen, der ud over Reinholdt Schultz består af fem personer:

  • Rikke Sternberg
  • Nikolaj Buchardt
  • Anne Reinholdt
  • Jon Black Andersen
  • Ebbe Kristensen (Århus)

“Steffen og jeg har arbejdet sammen i en årrække, så ledelses-skiftet varsler ikke de store forandringer. Men vi er to forskellige personer, og det vil selvfølgelig give nogle forskelle,” siger Reinholdt Schultz og tilføjer, at bureauets strategi er den samme.

“Vi har nogle stærke fokusområder men vi kan godt tydeliggøre dem mere. Det er en af de ting, jeg vil arbejde på,” siger Reinholdt Schultz.

Steffen Lüders har store forventninger til firmaets nye administrerende direktør:

“Jeg har arbejdet sammen med Reinholdt i mere end 17 år og ved, at han besidder de kvaliteter, som Mannov står for og fortsat skal være kendt for i markedet: Stor professionalisme, evnen til at dyrke stærke, dybe og langvarige kundeforhold samt evnen til at skabe internt engagement og opbakning om virksomhedens kurs. Dertil kommer en arbejdsmoral ud over det sædvanlige,” siger Steffen Lüders og fortsætter:

“Selv glæder jeg mig til at kunne dedikere min tid fuldt ud til kundeopgaver. Herudover har jeg også til opgave at opbygge branchens stærkeste team inden for finansiel kommunikationsrådgivning.”