Af Peter Engholm 25@mail.dk

OMI har skiftet ud på direktørposten, men behøvede ikke at kigge langt efter afløseren. Samtidig ansætter bureauet nye medarbejdere - både i København og på et nyt, norsk kontor.

Det kan næsten lyde lidt undskyldende, at det godt fem år gamle bureau OMI ”ikke har vundet en eneste pris”. Bureauet har ellers flere tilgange til awardshows, idet man beskriver sig selv som et reklame- og mediabureau.

Men den manglende pris-gevinst bunder mere i – den ikke sjældent hørte forklaring – at man arbejder for at skabe resultater for kunderne, ikke for at vinde priser.

Det er under alle omstændigheder et diskret bureau, der imidlertid træder lidt frem nu, idet OMI har fået en ny adm. direktør: Tine Hertz afløser Claus Hansen, der har været på posten siden stiftelsen i 2009.

Tine Hertz er ligesom Claus Hansen partner i bureauet, og skiftet er udramatisk:

”Vi har talt om det løbende i det seneste års tid, og jeg har i stigende grad overtaget det daglige ansvar – og så giver det god mening også at foretage et formelt skift. Claus bliver bestyrelsesformand og vil derudover fokusere på andre projekter – primært at rådgive kunderne og udvikle den overordnede forretning,” siger Tine Hertz.

Hun tilføjer:

”Claus vil fortsat være med-ansvarlig for vores Citroën-account, og vi har stadig nogle kunder, for hvem vi agerer marketingchefer

Tine Hertz får som adm. direktør det overordnede ansvar for kundeporteføljen og for personalet – der tæller i omegnen af 20 personer.

”For snart en del år siden havde vi Cubizz – med 45-50 medarbejdere. Da vi stiftede OMI, var tilgangen, at vi aldrig skal være så store,” siger Tine Hertz.

Men noget vokser bureauet. Senest er tre medarbejdere netop tiltrådt eller lige på trapperne:

  • James Cross – Art Director i den kreative afdeling, den seneste håndfuld år har han været Senior Art Director hos AdPeople.
  • Niko Phonekeo – Digital Planner og Campaign Specialist i medieafdelingen, har tidligere været hos Contentcube, Gorm Larsen & Zornig samt Starcom.
  • Dertil kommer en grafiker til den kreative afdeling – vedkommende har endnu ikke sagt op, så navnet kan ikke nævnes.

Samtidig er OMI ved at etablere et kontor i Oslo:

”Vi har fire pænt store kunder i Norge, og selv om vi kan styre en del af vores arbejde fra København, så er lokal tilstedeværelse og indsigt nødvendig. Vi har en tekstforfatter og snart også en AD’er, og vi rekrutterer også et par andre roller til kontoret,” siger Tine Hertz.

Og så er der lige dét med kombinationen reklame- og mediabureau:

”Både Claus og jeg har en salgsbaggrund. Vi er resultatorienterede og går holistisk til værks – bl.a. derfor vi vil gerne kunne måle effekten af vores kunde-indsats, uanset hvor i forløbet det er. Og frem for eventuelt at sidde og pege fingre af andre bureauer besluttede vi at tage ansvaret selv – og har etableret OMI media sammen med OMI agency,” siger Tine Hertz.

Kommentarer

  1. Diskret er da en underdrivelse og nærmest en fornærmelse. Som eet af de få bureauer har OMI da gjort sig bemærket med konsekvent markedsføring, f.eks. annoncering i Børsen.
    Man kan have en mening om udformning og budskab, men de fortjener point for initiativet. Mere af det.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club