Af FiG

Samarbejdet gælder tegnefilmen Flyvemaskiner og for Mazda handler det om at tiltrække børnefamilier.

Mazda er gået i gang med at markedsføre sine nye bilmodeller, og inviterer til åbent hus i den kommende weekend.

Brandet har valgt at gå efter at tiltrække børnefamilier og barnlige sjæle, og på den baggrund har man indledt et samarbejde med Disney om at anvende den nye tegnefilm, Flyvemaskiner 2.

I en storstilet mediekampagne der startede i går, mandag pryder Dusty fra filmen såvel tv-spots, onlinebannere og printannoncer.

Disney har endvidere lavet et stort samarbejde for andet år i træk med Arlas Matilde Kakaomælk, hvor Dusty igen pryder forsiden og bagsiden af kartonen. Der er produceret flere millioner kartoner.

”Både Mazda og Arla positionerer sig mod kvalitetsbevidste familier, så det er et perfekt match for alle parter. Vi har tidligere oplevet at vores samarbejdspartnere har oplevet signifikante stigninger i både salg og likeness på baggrund af vores brands,” siger Disneys marketingchef Lars Høngaard.

https://www.youtube.com/watch?v=PDZRZC9RCsY

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club