Distortion vælger bureau

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Den københavnske gadefestival har som noget nyt valgt et bureau – et digitalbureau til at markedsføre en ny musikfest.

Distortion indtager i juni Københavns gader og omdanner dem til en fest med flere end 100.000 deltagere.

Sådan har det været de seneste mange år, og Distortion har for længst vokset sig til en mega-event, hvor det tidligere var for de få i den elektroniske undergrund.

Det er stadig undergrunds-agtigt, for så vidt angår bureau-bistand, for festivalen bruger ikke bureauer … i al fald ikke indtil nu. Men det ændrer sig med valget af Konstellation.

Distortion vil i år supplere gadefesterne med en ny musikfest kaldet Distortion Ø, der vil have et lineup af udenlandske hotshot DJ’s og elektroniske musikere. De vil være med til at skabe en to-dages fest på Refshaleøen, hvor temaet i år bliver The Lazer Year. Til at etablere navnet og markedsføre Distortion Ø har festivalen i år valgt at alliere sig med Konstellation, der skal hjælpe med at sikre billetsalget.

”Distortion har altid lavet sin egen markedsføring og forsvoret ikke at bruge professionelle til dette. Så at vi i dag står og har lavet et samarbejde med Konstellation, er et udtryk for, at vi hos Konstellation så noget af den ”ægthed”, som vi selv går så fandens meget op i. Konstellation er skabt af nogle mennesker, der mente de havde noget at tilbyde branchen – de er nørder ligesom os,- og valget faldt på dem, da vi så lidt af vores egen galskab, kreativitet og kvalitet hos dem,” siger Mads Holm, Festivalchef hos Distortion.

Hos Konstellation bruges der i en pressemeddelelse lidt usædvanlige ord, når man skal udtrykke den ellers sædvanlige glæde ved en ny kunde:

”Hvor er vi bare oppe og køre over det her. Distortion er indbegrebet af undergrund, høj kvalitet i den kreative udfoldelse, first mover-mentalitet og galskab. Det er super stærkt brand, der er bygget på passionen for festen og høj musisk kvalitet. Et temperament, der passer rigtig godt til os, og vi glæder absurd meget til at hjælpe dem med at udvikle deres forretning, så de får den pondus, der gør, at de kan blive en international spiller,” siger Nicolai Elmqvist, CEO og Partner i Konstellation.