Do It For Denmark gør det godt ved EM i reklame

Peter Engholm
25@mail.dk

De sidste shortlister ved Eurobest er offentliggjort, og nok engang fik Robert/Boisen og Spies en nominering – denne gang i Integrated-kategorien.

Eurobest er Cannes Lions’ lillesøster – og er tydeligvis andenvælger; for mens festivalen i Cannes er omgivet af palmer, strand og varme, har Eurobest i Helsinki temperaturer omkring frysepunktet og godt seks timers dagslys.

Men der er danske lyspunkter; shortliste nr. 15 og 16 gav endnu en nominering til Do It For Denmark, skabt af Robert/Boisen & Like-minded for Spies. Den faldt i Integrated, hvor casen skal dyste med 9 andre om awards.

Dermed kan der gøres shortliste-status før aftenens awardshow: 100 danske arbejder blev vekslet til 15 shortlister – i store træk svarende til den overordnede vekselkurs for de i alt 4.811, der blev til ca. 850 shortlister.

  • Robert/Boisen og Spies fik i alt 6 shortlister fordelt på Integrated, PR, Branded Content & Entertainment samt Promo & Activation (3 stk. i sidstnævnte).
  • UncleGrey og Stylepit fik også 6 shortlister, med 1 i Design, 3 i Interactive og 2 gange i Mobile.
  • McCann og Ikea fik 2 shortlister, i hhv. Media og Promo & Activation.
  • Saatchi & Saatchi og Coca-Cola fik 1 i Media.

Hertil kommer 4 shortlister til Hello Monday – i samarbejde med Google Creative Lab, London – for Google, nomineret 2 gange i Interactive, 1 i Innovation og 1 i Mobile.