Dobbelt-hæder til UncleGrey for Weber-indsats

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Det er bestemt ikke usædvanligt, at et dansk bureau vinder FWA site of the day. Lidt mere sjældent er, når samme projekt vinder i både mobile og desktop.

Tidligere på året kunne vi berette, at UncleGrey havde vundet en international pitch og nu skulle markedsføre Weber i Europa, Mellemøsten og Afrika. Tidligere på måneden fulgte så bureauets første kampagne for grill-brandet – en stak digitale grill-oplevelser i form af BBQ Cultures-projektet, som rulles ud i 20 af EMEA-markederne.

Projektet har indtil videre haft mere end 250.000 besøgende, og brugerne anvender i gennemsnit mere end 5 minutter med at interagere med indholdet.

Nu begynder anerkendelserne så at melde sig: Awwwards og CSS Design Awards samt den seneste: FWA site of the day – i både mobile og desktop.

Hos Weber siger Stig Pedersen, Director of Marketing EMEA:

”Weber har altid været fokuseret på at skabe innovative og engagerende oplevelser, der er med til at promovere den globale grillkultur. Det er fantastisk, at det er lykkes at oversætte disse ambitioner og selve mærkets DNA i et digitalt projekt, der høster international anerkendelse, og som vi kan se at brugerne ønsker at engagere sig i.”

Hos UncleGrey glæder Lars Samuelsen, Chief Strategy Officer & Head of Digital, sig over, at The FWA er begyndt at bemærke bureauets arbejde:

“Vi håber på, at vores tilgang med at fokusere på integrerede produktioner, større digitale narrativer og brugbart indhold også i fremtiden vil kunne fange deres opmærksomhed. Men vi er endnu mere glade for den meget positive feedback, vi modtager fra brugerne af projektet, og den tid som de bruger på at interagere med platformen,” siger Lars Samuelsen.

Projektet kan ses her – og en casevideo samler det hele op således: