Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Michael Broch Hansen, kommerciel direktør i Stofa A/S, er pludseligt afgået ved døden. Stofa A/S har skrevet mindeord.

Kommerciel direktør (COO) i Stofa A/S, Michael Broch Hansen, er pludseligt og alt for tidligt afgået ved døden i en alder af kun 47 år. For alle os i Stofa kommer det som et chok, at Michael ikke længere er iblandt os.

Han kom til Stofa i november 2011, som en del af den nye ledelse, der skulle udvikle og klargøre Stofa til et salg, og han har i hele perioden været en af hovedarkitekterne bag den kommercielle udvikling og vækst, som Stofa skabte i perioden.

Internt blev Michael i starten kendt som Mælkemanden, fordi han kom med en lang og flot karriere i Arla med stor erfaring fra salg og marketing. En del tænkte nok; Hvad ved en mælkemand om tv og bredbånd? Men de få tvivlere blev hurtigt omvendt, og Michaels enorme viden og evne til at skabe store resultater imponerede alle fra dag 1.

Hans betydning for Stofa og den forandring, som virksomheden har været igennem de seneste 3 år, er uvurderlig. Michael kunne sin værktøjskasse, når det kom til salg og marketing, og han stod bag stærke kampagner og imponerende salgsresultater, som vil stå som et fixpunkt for Stofa i mange, mange år fremover.

Men Michael var mere end det. Han var også en strategisk kapacitet, der som en del af den øverste ledelse fik flyttet Stofa til en position, hvor virksomheden i dag står som den største reelle udfordrer til TDC’s mangeårige dominans på markederne for tv og bredbånd.

Først og fremmest var han dog et dejligt, intenst menneske, der med sin ægte interesse og store professionalisme fik alle til at ville gå den ekstra mil, fordi vi altid vidste, at Michael selv gik forrest og var vedholdende, indtil alle var med. For ham var den perfekte løsning altid målet, og han havde en imponerede evne til at få os alle til at stræbe højere, end vi selv havde turdet af egen kraft.

Michael havde en fantastisk fornemmelse for, hvad man kunne gøre, hvad man burde gøre, og hvad der var det helt rigtige at gøre. Fine nuancer, som han forstod bedre end nogen. Nuancer, der for ham var afgørende for, om man kunne forklare det og forsvare det. Hans intensitet og konstante insisteren kunne for nogle virke som en barsk cocktail. Men tilbragte man tid i Michaels selskab, mærkede man hurtigt, at inde bag det hele var en glad dreng, et stort, rummeligt og behageligt menneske og en god kammerat, der også insisterede på, at det først og fremmest skulle være sjovt at være med på rejsen.

Michael efterlader et kort, men eftertrykkeligt, kapitel i Stofas over 50 årige historie, og vi er mange, der i mange år fremover vil tænke – hvad ville Michael mon have gjort?

Michael efterlader sig sin kone Birte og sine to døtre Natasja og Katrine.

Vores tanker går til dem i denne kæmpe sorg og det store savn, de føler nu.

Stofa A/S

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club