Dong-bureau genopstiller ikke

Peter Engholm
25@mail.dk

Dong vælger i disse dage i alt 22 bureauer til at konkurrere om fire delaftaler. Energikoncernen vil ikke fortælle, hvilke bureauer der deltager – men her er i al fald ét bureau, der ikke deltager.

I disse dage får i alt 22 bureauer besked om, at de har kvalificeret sig til at deltage i Dongs udbud – et reklamebudget på 15-25 mio. kr. årligt, der er inddelt i fire delaftaler.

Hos Dong agter marketingdirektør Frank Vilstrup ikke at offentliggøre navnene på de deltagende bureauer. I stedet kan Bureaubiz nævne navnet på et bureau, der ikke deltager. Der er ganske vist adskillige bureauer, som ikke stiller op i Dong-udbuddet, men når dette bureau er interessant, så skyldes det, at det er blandt Dongs eksisterende bureauer.

Kunde & Co, Recommended og Responsive er på Dongs aktuelle bureauliste, men den næste liste kommer med garanti ikke til at omfatte Responsive, der hidtil har håndteret DM-aktiviteterne for Dong.

“Man laver altid en cost-benefit analyse forud for den type konkurrencer. Og vi vurderede, at med den nuværende Dong-organisation står andre bureauer stærkere i konkurrencen,” siger Tomas Gorrissen, partner i Responsive.

Bureauet vil i stedet lægge ressourcerne i opgaver for både nye og eksisterende kunder – og Tomas Gorrissen tilføjer, at Dong anno 2011 ikke efterlader noget stort hul i bureauet.

“Vi har lavet mange opgaver for Dong Fibernet, men efter at TDC overtog denne del af forretningen, har vores Dong-opgaver været yderst begrænsede,” siger Tomas Gorrissen.