Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Fra at bruge 20 mio. kroner i gennemsnit om året, vil Dong Energy højst bruge 5 mio. kroner årligt.

Dong Energy der tidligere sponsorerede det danske herrelandshold i fodbold, skærer nu markant i deres sponsorater.

Ifølge en netop offentliggjort undersøgelse fra Rigsrevisionen har Dong Energy i perioden 2006-2012 i alt investeret 137 mio. kroner i forskellige sponsorater.

Det betyder, at der i gennemsnit har været en årlig udgift på 20 mio. kroner i sponsorater.

Det beløb bliver ganske anderledes fremover. Faktisk er målet, skriver Jyllands-Posten, at der for 2013 kun skal bruges 5 mio. kroner til sponsorater.

Koncernmarketingchef Jette Lund-Egmose siger til Jyllands-Posten, at alle må bidrage til Dongs økonomiske genopretningsplan og dermed også marketingafdelingen.

Og så tilføjer hun:

”I dag er kendskabet til Dong Energy ret højt, må vi sige. Derfor er behovet for sponsorater også faldende”.

Der er ifølge marketingchefen ingen planer om at indgå nye sponsorater i den nærmeste fremtid.

Dong Energy valgte i december måned Aegis Media til at rådgive om brug af medier og håndtere indløb vedrørende annoncering og anden eksponering.  (Jyllands-Posten Erhverv&Økonomi, p. 13).

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club