Dong Energy der tidligere sponsorerede det danske herrelandshold i fodbold, skærer nu markant i deres sponsorater.
Ifølge en netop offentliggjort undersøgelse fra Rigsrevisionen har Dong Energy i perioden 2006-2012 i alt investeret 137 mio. kroner i forskellige sponsorater.
Det betyder, at der i gennemsnit har været en årlig udgift på 20 mio. kroner i sponsorater.
Det beløb bliver ganske anderledes fremover. Faktisk er målet, skriver Jyllands-Posten, at der for 2013 kun skal bruges 5 mio. kroner til sponsorater.
Koncernmarketingchef Jette Lund-Egmose siger til Jyllands-Posten, at alle må bidrage til Dongs økonomiske genopretningsplan og dermed også marketingafdelingen.
Og så tilføjer hun:
”I dag er kendskabet til Dong Energy ret højt, må vi sige. Derfor er behovet for sponsorater også faldende”.
Der er ifølge marketingchefen ingen planer om at indgå nye sponsorater i den nærmeste fremtid.
Dong Energy valgte i december måned Aegis Media til at rådgive om brug af medier og håndtere indløb vedrørende annoncering og anden eksponering. (Jyllands-Posten Erhverv&Økonomi, p. 13).