Med på listen over Danmarks 50 største chef-talenter, finder man Dong Energys marketingdirektør siden 2011, Frank Vilstrup, 41.
Indtil videre er den typiske lederkandidat, en mand i slutningen af 30’erne med en lang videregående uddannelse, men flere og flere kvinder står på spring – især inden for marketing, skriver Jyllands-Posten, der står bag listen.
Og der er da også et par marketingkvinder, der har kvalificeret sig til listen over talenter, der vurderes at kunne besætte topposter i de største danske virksomheder i fremtiden.
F.eks. finder man blandt andre følgende personer, som er fundet via en subjektiv vurdering foretaget af Dansk Aktie Analyse, der har gjort brug af Greens erhvervs-information og LinkedIn:
- Mette Johansen, 41, marketing- og innovationsdirektør i Beauvais
- Christian Kjærsgaard Tomsen, 42, nordic sales & marketing director i Air Liquide Danmark
- Rikke Aaberg, 42, nordic marketing manager i TNT
- Thomas Holt Jørgensen, 42, kommercial manager i Hagens Fjedre
- Jesper Nielsen, 39, kommerciel direktør for Weekenavisen
- Patrizia Venturelli Christensen, 41, commercial director for Kopenhagen Fur
- Gregers Wedell-Wedellsborg, 40, internetdirektør i Coop Danmark
- Pia Heunicke Popp, 40, trade manager i 3-Stjernet
For at komme i betragtning til listen må personen højst være 42 år; have en overordnet stilling i en virksomhed, hvor omsætning eller egenkapital er over 100 mio. kr eller hvor der er mere end 100 ansatte (Jyllands-Posten, Erhverv&Økonomi, p. 13).