For Frank Vilstrup vil hans nye job som marketingdirektør i Dong i år komme til at byde på mindst en stor opgave. Han skal gennemføre en bureaukonkurrence.
Frank Vilstrup er dog ganske fåmælt.
“Det er rigtigt, at vi i år skal igennem en bureaukonkurrence. Men det er ikke noget, jeg kan udtale mig om. Der er en række regler for, hvordan det skal foregå, og de vil selvfølgelig blive fulgt til punkt og prikke,” siger Frank Vilstrup.
Dong er et offentligt ejet selskab og er derfor underlagt reglerne om offentlige udbud. Selskabet samarbejder med Kunde & Co, Recommended og Responsive, og forlængede kontrakterne sidste år. Men nu er det slut. I år skal budgettet i udbud.
Frank Vilstup bliver dog ikke alene om at have ansvaret. På corporate-niveau arbejdes der med brand reputation, og her sidder der folk, som også har en betydelig aktie i bureaurelationerne.
Frank Vilstrup kender bureaubranchen godt. I sit job hos TDC arbejdede han både med Kunde & Co og DDB – samt en række mindre bureauer – og siden har han haft job hos DDB.
Han forlod bureauet for godt et år siden til fordel for et job i det Morten Lund ejede Bullguard.
“Min opgave rettede sig mod at etablere Bullguard som et internationalt brand, men forudsætningen ændrede sig væsentligt i årets løb,” siger Frank Vilstrup.
Hos Dong erstatter han Bo Lundberg, der forlod selskabet i forbindelse med en omorganisering af marketing. Grundlæggende betyder det, at Frank Vilstrup nu er i spidsen for en meget rendyrket marketingafdeling, der også har ansvar for innovation.
“Det sidste synes jeg er meget værdifuldt. Vores mantra handler om kunden i centrum, og så giver det mening, at vi i marketing arbejder med innovation,” siger Frank Vilstrup.
Han har dog også ansvaret for et lille team, der under navnet Business innovation arbejder på den lange bane.