Af Peter Engholm 25@mail.dk

Markedsføringen skal strømlines og moderniseres – med en ”marketingautomatisering & dialogløsning”. Det er nu i udbud.

DR Koncerthuset afholder flere end 250 koncerter i huset, der rummer fem koncertsale. Den nuværende marketingløsning genererer godt 3 mio. mails og har ca. 55.000 permissions – og både disse tal og kanalerne skal vokse med en ny løsning, der nu er sendt i udbud.

Et dialogbureau eller en anden leverandør skal hjælpe DR Koncerthuset med at opfylde det ambitiøse mål inden udgangen af 2015; at have ”vedvarende og aktive personlige relationer til 200.000 danskere” og vokse til ca. 5 mio. mails. Dertil kommer – i løbet af aftalens levetid – at udvide Koncerthusets kommunikationskanaler til også at omfatte mobil og sociale medier.

Budgettet er ikke fastsat, men udbuddet er skruet sammen ud fra lovbestemmelser, hvor forventningen er, at tilbuddene ikke overstiger 1,5 mio. kr.

Fristen for bureauer og andre interesserede parter til at aflevere tilbud er fredag den 14. november kl. 12.00.

DR Koncernindkøb er umiddelbart mere kryptisk med den sidste del af tidsplanen – dén del, der fortæller, hvornår udbuddet forventes afsluttet: ”Efter 14. november 2014”.

Der er ikke tale om et begrænset udbud – og dermed uden prækvalifikation – hvilket ifølge DR Koncernindkøb er årsagen til den ret åbne deadline. Derudover kender DR ikke på forhånd antallet af tilbud, og en række kernepersoner fra DR skal herefter granske de indsendte dokumenter på en måde, der matcher tilbudsgivernes omhyggelighed.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club