Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Kampagnen består af ni film med kendte unge.

Med ni videoer med kendte unge, vil DR få især unge til synes så godt om public service, at de også vil betale medielicensen.

Vi håber, at det sætter gang i tanker hos de unge om, at public service er vigtigt, og at det ansporer dem til at betale, siger Maria Rørbye Rønn, generaldirektør i DR til Politiken.

De unge i videoerne, der skal overtale deres jævnaldrende til at betale licens, er blandt andre komiker og skuespiller Magnus Millang, skuespiller Stephania Potalivo, musiker Thøger Dixgaard, model og blogger Emilia Lilja.

Det er DR selv, der har lavet de ni videoer, hvor et par af videoerne, repræsenterer de unge, der ikke gider betale licens. Det er f.eks. badmintonspiller Victor Axelsen, der spiller den rolle.

Den nye kampagne kommer midt i den største diskussion nogensinde om licens og om, hvor meget DR skal have i offentlig støtte via licensen, skriver Politiken.

Generaldirektør Maria Rørbye Rønn medgiver, at kampagnen taler ind i den debat.

»Men jeg synes ikke, at vi kommer med en færdigstrikket løsning, men åbner debatten, så de unge selv kan reflektere over public service«, siger hun til avisen.

Det velkendte slogan: Licens er noget, vi giver til hinanden er ikke med i de nye videoer.

Videoerne kan ses her

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Bureaurapporten trykt og digitalt
  • Bureaubot
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • To årlige gå-hjem-møder
Køb nu

Kommentarer