Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Den danske reklamebranche får sin helt egen serie, når DR2 går ned i - og bagom - en række kendte kampagner i serien: ’Danske MadMen – Fede tider i reklamebranchen’.

Danmarks Radio lader danske pendanter til Don Draper komme til orde i seks afsnit på DR2 i den nye serie: ‘Danske MadMen – Fede tider i reklamebranchen’ .

Koryfæer som Peter Wibroe, Peter Hiort og Birthe Nielsen fortæller om de go’e gamle reklamedage i 70erne og 80erne.

Dage, der både handler om udfordringer, successer og nedture. Og om det vilde liv, der hørte til, når der skulle laves kampagner for Sort Guld, Irma, Jolly Cola.

De fem af afsnittene handler hver især om kampagnerne: Sort Guld, Irma, Licens-kampagnen 1976, Jolly Cola, EF-kampagnen.

I første afsnit, der sendes den 28. oktober kl. 22.00, er det Peter Hiort og Claus Walter, der fortæller om dengang de fik til opgave at hælde Carlsbergs dårligt sælgende luksus øl ‘Carlsberg 25’ på nye flasker og derefter sætte en kampagne i gang, som rammer plet i tidsånden i midtfirserne – ‘Natten er sort som guld’.

Det sjette og sidste afsnit handler om Danmarks ultimative Don Draper – Peter Wibroe.

Fra sit slot i Søllerød fortæller han om flere af sine successer, blandt andet ‘Tuborg gør livet lidt grønnere’. Men hans historie handler også om at blive sendt til tælling på grund af en vild livsstil.

Se her, hvad de andre afsnit handler om.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club