Dreyer+Kvetny får ny kreativ direktør og partner

FiG

Samarbejdspartner gennem en årrække indtræder nu formelt i bureauet.

Dreyer+Kvetny har pr. 1. januar knyttet Knud Andersen til bureauet som ny kreativ direktør og partner. Ansættelsen afspejler bureauets fortsatte oprustning på de kreative ydelser, som over de seneste fem år har resulteret i en kundeliste, der i dag rummer en overvægt af kampagner eksekveret på en integration af klassisk reklame, PR og online kommunikation.

Knud Andersen er oprindeligt uddannet i grafisk design på Danmarks Designskole. Fra ’95 til 2007 var han indehaver og partner i designvirksomheden Skønvirke, som udviklede visuel identitet til en lang række danske virksomheder og organisationer.

Dreyer+Kvetny har samarbejdet med Knud Andersen siden bureauets etablering i 1995, og han har specielt de seneste fem år sat markante kreative aftryk på bureauets produktioner inden for print, film, web og events.

“At vi omsider formelt binder en stor, flot sløjfe på vores stærke sammenhold og nu lander Knud Andersen som bureauets kreative direktør ser vi som en kæmpe gevinst for vores kunder. Knud er et multi-talent, der besidder en lang række kompetencer, og han deltager i alt lige fra udvikling af nye koncepter og kreative ideer til kampagnen til eksekveringen. Desuden kan han på det taktiske niveau både fungere som illustrator, tekstforfatter og en film-mager,” siger Jakob Dreyer, adm. direktør i Dreyer+Kvetny.

Knud Andersen er således den kreative kraft bag en række af Dreyer+Kvetnys seneste kampagner for Onfone, FTF, Stronzo, Nestlé, Gymnasieskolernes Lærerforening, CAU (Cabin Attendants Union), KL samt en række mindre offentlige BtB-kampagner.

Dreyer+Kvetny har netop afsluttet 2011-regnskabet, der endte som rekordår, hvad angår både bureauets omsætning og overskud.