Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Selskabet samler nu kommunikation og markedsføring efter et efterår, hvor uenigheder mellem de to afdelinger har været udstillet.

Timingen kan se tilrettelagt ud. Netop som DSB ryger ud i et pressemæssigt stormvejr på grund af beskyldninger om urent trav i forhold til en kritisk journalist, kommer det frem, at selskabet har ansat en ny øverste chef for kommunikation.

Men man skal nok længere tilbage for at finde baggrunden for, at DSB nu har hentet Lars Kaspersen fra Post Danmark til et job som øverste chef for kommunikation og markedsføring.

Efteråret bød nemlig på en kontroversiel bureaukonkurrence, en image-kampagne udført af Mensch uden forudgående konkurrence og en uenighed mellem marketing og kommunikation, der blev udstillet i artikler i Børsen.

Det fik salgs- og marketingdirektør Niklas Marschall til at kvitte jobbet, og nu flytter man så marketing væk fra kommerciel direktør Gert Frosts område, og lægger det sammen med kommunikation under en helt ny chef.

“Vi arbejder med “Sundt DSB” på at genvinde danskernes tillid. I det arbejde er sammenhæng i kommunikation, markedsføring og relationer vigtigt,” siger adm. dir. Jesper Lok til Jyllands-Posten.

Det er ikke lykkedes at få svar på spørgsmål fra DSB, men ifølge Bureaubiz’ oplysninger bliver der også overflyttet et antal medarbejdere fra Gert Frost til den nye afdeling. Om der skal udnævnes eller ansættes en ny marketingchef under Lars Kaspersen vides ikke.

Lars Kaspersen er 44 år og kommer fra en tilsvarende stilling i Post Danmark. Han har også en fortid i den politiske verden – og har dermed erfaringer og kontakter som Jesper Lok muligvis prioriterer højt i relation til DSBs fremtid.

Den hidtidige kommunikationschef, Jacob Høyer, fortsætter i selskabet.

Lars Kaspersen fratræder hos Post Danmark med månedens udgang. Her er pressechef Morten O. Nielsen blevet konstitueret som kommunikationschef.

Kommentarer

  1. Finn Graversen – er du på Waterfronts lønningsliste? Lars Kaspersen er nemlig tidligere ansat hos Waterfront og nu hos DSB – jeg fornemmer en linje

  2. Og hvorfor skulle jeg være på Waterfronts lønningsliste for at fortælle om jobskiftet? Den kommer du til at forklare mig – hvem du end er.

  3. Under en krise, hvor samarbejdet med Waterfront Communication er en tiltagende belastning for statsinstitutionen, er det dog påfaldende, at det ikke nævnes, at alt-er-ved-det-gamle, at en af Waterfronts tidligere profilerede skikkelser nu tiltræder som kommunikationschef i DSB

  4. Af den simple grund, at jeg ikke var klar over, at han havde været hos Waterfront – ellers havde jeg selvfølgelig nævnt det. Foreløbig har jeg heller ikke hørt, hvor lang tid, det ligger tilbage og hvor længe, det stod på.

  5. Er der tale om spin fra en anonym? Hans profil på LinkedIn nævner ikke Waterfront …
    Hvorfor gemmer kilden til informationen sig?

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club