DSB skiller sig af med marketing manager

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Fyringen kom som en stor overraskelse for Christian Linnelyst. Men han trak det korteste strå, da to afdelinger blev lagt sammen og der var en chef i overskud.

Det blev til 18 måneder hos DSB for Christian Linnelyst i et job som Manager, Sales and Marketing. I sidste uge blev han ramt en fyreseddel, som han ærligt konstaterer kom som en overraskelse.

Men der er ingen bitterhed hos ham.

“Sådan er spillets regler. Kommerciel direktør Susanne Mørch Koch ønskede at sammenlægge to afdelinger – min for produktmarkedsføring og økonomi-afdelingen – og dermed blev der en chef for meget. Her har hun valgt Claus Thorsen, der er chef for økonomi. Og det kan jeg sådan set godt forstå,” siger Christian Linnelyst og fortsætter:

“Afdelingen rummer bl.a. de meget komplekse takts-udregninger, og det er formentlig nemmere for ham at sætte sig ind i mit område ned det ville være for mig at sætte mig ind i hans.”

Christian Linnelyst rådede over 37 medarbejder med fire chefer direkte under sig, så kompetencerne er til stede – blot nu under en ny chef. Branding og øvrig markedsføring sorterer under kommunikationsdirektør Lars Kaspersen.

Christian Linnelyst siger, at han har været glad for at være hos DSB, at han er blevet behandlet godt i forbindelse med fyringen og han ønsker alt det bedste for selskabet.

Fremtiden for ham byder på at færdiggøre forskellige projekter – og så skal han i gang med at aktivere sit netværk med henblik på at finde et nyt job.