Duracell giver liv til Disney Pixar

Julie Kolbeck
julie@kforum.dk

Et samarbejde mellem Duracell og Disney Pixar skal gøre Disney Pixar-universets Lynet McQueen levende hjemme i legeværelset.

Disney Pixar og Duracell har samarbejdet om en ny reklamefilm, der kommer i kølvandet på premieren på animationsfilmen Biler 3. Halo Agency har hjulpet med at udfolde kampagnen.

Reklamefilmens hovedpersoner er Disney Pixar-universets Lynet McQueen og Duracells kanin-maskot, der sammen demonstrerer, hvor let man kan bringe liv i McQueen derhjemme ved at forene batteriets energitilføring og bilræs under catch-frasen: ‘Duracell vækker dit legetøj til live’.

Idéen er hermed at bygge bro mellem animationsfilmen og den efterfølgende leg.

Med legen i fokus
Reklamen er udtryk for Duracells og Disneys fælles ønske om at sprede glæden ved leg og familiehygge, og partnerskabet har da også tidligere resulteret i at vække figurer fra blandt andet Frost og Star Wars til live.

Disney og Duracell tilstræber derfor at forlænge oplevelsen efter biografturen ved at vække fantasien til live igen hjemme på børneværelset. Derfor handler reklamefilmen også om at vise, hvordan legetøj fungerer bedre og længere, hvis man har den rette strømkilde, siger Niina Alanko fra Duracell:

”Hvis du ikke anvender et batteri med tilstrækkelig kraft, der giver dit barns legetøj den bedste ydeevne, kan det efterlade familien skuffet. Derfor er vi begejstrede for samarbejdet med Disney, da det sikrer, at børn og barnlige sjæle kan få den magiske oplevelse af, at legetøjet vækkes til live.”

VIP-forpremiere
Samarbejdet udmundede også i en VIP-forpremiere, hvor man blandt andet inviterede bloggere, såsom Cana Buttenschøn og Irina Babenko Olsen, der deltog sammen med deres familier.

Eventet spillede netop på omtalte forening af biografoplevelse og leg.

Peter Frøkjær, som står bag bloggen Mandesager.dk, der primært omhandler teknologi og high-tech gadgets, deltog også i arrangementet. Han mener, at der er en relevans ved samarbejdet mellem Duracell og Disney Pixar:

”Duracells samarbejdet med Disney giver skide god mening, fordi legetøj og batterier er to ting, der er afhængige af hinanden, og som forælder ønsker man selvfølgelig, at begge dele er af høj kvalitet,” siger Peter Frøkjær.