Dynamicweb på vej til USA

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Det danske marked er ikke stort nok til virksomheden, der sælger en platform til websites og internetsalg.

Dynamicweb, der er en platform til websites og internetsalg, vil udvide i USA.

Det skriver Berlingske.

Det danske marked er ikke stort nok til internetvirksomheden idet der ikke er tilstrækkeligt med mellemstore og store virksomheder, som er virksomhedens målgruppe.

”Når produktet først er udviklet er der ikke de store udgifter til forskel, hvad end vi sælger det én eller tusinde gange. Hvis vi skal have en berettigelse, så skal vi faktisk sælge mange stykker software,” siger direktør og stifter af Dynamicweb, Christian Beer, til avisen.

Indtoget har krævet flere års indsats både med at gøre de amerikanske kunder fortrolige med produktet og samtidig tilpasse softwaren til amerikanske forhold med f.eks. et anderledes momssystem.

Christian Beer siger som så mange andre, at det et vigtigt at have folk i USA hvis man vil handle med amerikanere, så de ved at man mener det alvorligt og derfor har man da også allerede rykket folk derover.

Efter de første års indsats er Dynamicweb nu ved at kunne se resultaterne af deres anstrengelser og regner med i år at kunne begynde at få nogle indtægter på deres investeringer i det amerikanske marked.

I Danmark har Dynamicweb 4.000 kunder. Virksomheden har en omsætning omkring 25 mio. kr. og 65 ansatte.

Berlingske Business, p. 14-15.