Dyster tone i ny film i P&G’s ikoniske tak til mødre

Peter Engholm
25@mail.dk

Procter & Gamble varmer igen op til OL ved at fokusere på sportsstjernernes mødre. Mere mørkt denne gang, men ikke mindre rørende.

P&G – bistået af Wieden+Kennedy – tog hul på dette årti med Thank you, Mom-kampagnen. Den begyndte op til vinter-OL i 2010 og fik et boost op til OL i London i 2012 med Best Job – se filmen nederst.

Mødrene møder stadig taknemmelighed i P&Gs netop lancerede film Thank You, Mom – Strong, der varmer til legene i Rio i august (og mors dag om lidt).

Vi får en videreførelse af temaet, ikke en gentagelse.

Denne gang ikke med mødrenes opofrelse, men en fokus på den klippefaste støtte, en mor kan være.

Samtidig er tonen mere barsk denne gang, med klip fra opvækster og træninger, der ikke er rosenrøde.

Budskabet denne gang er ‘It takes someone strong to make someone strong’. På det tidspunkt i filmen er der allerede tårer i øjenkrogen.

Her er den nye film:

https://www.youtube.com/watch?v=MQ3k6BFX2uw

Og her er den gamle: