Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Dagligvaregiganten vil gå til angreb på kiosker, tankstationer og 7-Eleven med etableringen af en ny kæde.

Coop vil etablere en ny kæde, der skal bestå af en ny butikstype, som i højere grad kan konkurrere med kiosker, tankstationer og 7-Eleven.

Fokus vil være på convenience.

“Convenienceområdet er stadig på et primitivt stadie sammenlignet med, hvad vis er i udlandet, og derfor har vi set en mulighed for at gøre en forskel”, siger udviklingschef Hildegunn Lyngfjell.

Coop vil indledningsvist åbne to butikker i København for at se, hvordan konceptet slår an, og derfor er der selvsagt ikke lagt op til store markedsførings-kampagner.

Kæden har dog endnu ikke fået et navn, og til at hjælpe med dette samt design har Coop valgt at samarbejde med e-Types.

På reklamebureausiden samarbejder Coop med Grey København (Kvickly og SuperBrugsen), Uncle Grey (Fakta) og Bark Copenhagen (Änglamark).

Kommentarer

  1. Jeg rejser hele Europa rundt og intet sted er dagligvare butikkerne så ringe som i Danmark. Hvor er fx det SUNDE fastfood som kan fylde det samme som en hel brugsen i fx en engelsk dagligvarebutik.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club