Efter 20 år hos Netto. Ny marketingchef hos Fakta

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Hun har været hele turen igennem lige fra butikschef. Nu er ærkekonkurrenten blevet hendes nye arbejdsplads.

Fornavnet er det samme, men efternavnet er udskiftet. Heidi Simonsen er stoppet som marketingchef hos Fakta og blevet erstattet af Heidi Kessler.

Hun kommer fra en tilsvarende stilling hos ærkekonkurrenten Netto, hvor hun har haft en lang karriere.

Helt præcist 20 år, fordi hun startede som butikschef i 1991. Kæden fejrer 30 års jubilæum i år, og hun har således været med i det meste af tiden.

Efter 5 år som butikschef bevægede hun sig videre til personaleassistent og marketingassistent, hvorefter hun havde en afstikker på et enkelt år hos en A-kasse.

Næste trin hos Netto blev Mediekoordinator for så at blive marketingchef eller marketing manager – i 2006.

Hos Fakta overtager hun marketingansvaret, netop som kæden har forladt en lang årrække med den prisvindende og anerkendte “det tager kun 5 minutter” kampagne skabt af Uncle Grey.

Bureauet er stadig med, men nu hedder sloganet “Sund fornuft”, og det hele bliver meget mere taktisk.

Fakta er en succes med gode regnskaber, og når Coop aflægger regnskab om 14 dage, så vil det også se fornuftigt ud, fortæller Coops informationschef, Jens Juul Nielsen. Men udfordringen, som Heidi Kessler kommer til at arbejde med, handler om at få det gennemsnitlige køb pr. kunde op.

Hun behøver ikke flytte for at varetage sit nye job. Fakta har holdt til i Vejle, men det er netop besluttet at flytte hovedsædet til Albertslund hos resten af Coop for i højere grad at søge synergier.

Det er ikke lykkedes at få fat i Heidi Kessler for at høre, hvad der har givet hende lyst til at skifte Netto ud med Fakta.