Efter 20 år hos Mediacom: Nuuday vælger nyt bureau

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Koncernen, der omfatter bl.a. YouSee, Telmore og, Hiper, har valgt Hearts & Science som ny mediabureaupartner.

Efter et mere end 20-årigt samarbejde siger Mediacom farvel til Nuuday, der har disse brands: YouSee, Telmore, TDC Erhverv, Netdesign, Hiper, Eesy, Relatel og Blockbuster.

“Vi har arbejdet sammen med Nuuday i mere end 20 år og været en tæt sparringspartner gennem alle årene. Vi har løbende haft vores samarbejde op til revision, og denne gang kunne vi desværre ikke finde hinanden. Vi ønsker Hearts & Science stort til lykke, og vi kommer til at savne alle de gode folk på Teglholmen,” siger CEO for Mediacom Group, Jesper Jørgensen.

Nyt mediabureau bliver OMG’s Hearts & Science. De skal fra januar stå for mediastrategi, -planlægning og indkøb, performance marketing, markedsanalyse og avanceret beslutningsstøtte på tværs af koncernens brands.

Fra Claus Andersen, adm. direktør for Hearts & Science, lyder det:

“Nuuday er en af landets absolut største annoncører, som agerer på et ultra-dynamisk marked. De har brug for meget stor agilitet, stor strategisk båndbredde og dybe specialistkompetencer. Reviewprocessen har været spændende og motiverende, og vi har haft samtaler på et højt fagligt niveau. Vi er derfor meget stolte af, at Nuuday har valgt Hearts & Science og vi glæder os meget til at levere alle de forbedringer vi har lovet.”

Steffen Lundgren Kristensen, SVP & CMO for YouSee, siger om valget af nyt mediabureau:

“Vi glæder os til samarbejdet med Hearts & Science, som vi har valgt fordi de skilte sig positivt ud og inspirerede os på flere områder. Navnlig når det gælder strategisk og taktisk rådgivning og avanceret beslutningsstøtte.”