Efter udbud: 10 bureauer blev til 7

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Syddansk Universitet ønskede at samarbejde med færre bureauer og igangsatte derfor et udbud. Fremover har man syv i stedet for 10 samarbejdspartnere på kommunikationsydelser.

I efteråret satte Syddansk Universitet gang i et udbud om levering af kommunikationsydelser. Formålet var at nedsætte antallet af bureaupartnere.

Det mål er indfriet selvom det ikke er markant: Før havde man samarbejde med 10 bureauer. Nu er man nede på 7 bureauer.

De syv, som Syddansk Universitet har valgt at samarbejde med, er:

  • KreativGrafisk
  • Advice
  • Red Ink
  • Grafisk Rådgivning
  • Image Consult
  • Clausen Gruppen
  • Lead Agency

De indgåede rammeaftaler løber i første omgang i to år og kan forlænges til fire. Beløbet lyder på 12-16 mio. kroner over fire år. Dvs. omkring 3-4 mio. kroner årligt.

Odense bureauet, KreativGrafisk med fem ansatte, er vant til at have mange samarbejdspartnere og er glade for at være blevet valgt.

”Det er en fjer i hatten på et kommunikationsbureau i vores størrelse, at SDU har valgt at kigge vores vej i valget af samarbejdspartner på kommunikationsopgaver. Det spiller uden tvivl ind, at vi er vant til at arbejde inden for områder, hvor der kan være hensyn eller flere samarbejdspartnere på banen, der alle skal tilgodeses. Det giver ofte en lidt længere arbejdsproces. Jeg tror, vi har fået ry for at hjælpe vores kunder med at navigere i det krydsfelt,” siger Per Christoffersen, direktør og medejer af KreativGrafisk.