Efterskole lancerer social media-linje

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Eleverne på Rydhave Slots Efterskole vil blive undervist af bureaufolk.

På Rydhave Slots Efterskole vil man efter sommerferien kunne tage en linje i Sociale Medier og eleverne vil ifølge skolen dermed komme til at prøve kræfter med at have en blog, en Youtube-kanal og skal også stå for efterskolens egne sociale medier.

Emner som personlig branding, værdiskabelse og brand building kommer til at præge skoleskemaet og skoleåret slutter med et awardshow, som eleverne selv får ansvaret for at planlægge og eksekvere.

Det er bureaufolk, der skal undervise eleverne i sociale medier og de kommer fra Konxion.

“Som bureau synes vi kun det er på tide, at vi endelig får Instagram og Facebook på skoleskemaet! Vi ser det som en vigtig samfundsopgave at klæde de unge mennesker på til at begå sig i en verden der er blevet digital og som virksomhed har vi også en opgave i, at dele ud af den viden vi har indsamlet om de sociale medier gennem mange år” , siger Thomas Thomsen, partner & adm. direktør i Konxion.

Forstander på Rydhave Slots Efterskole, Kåre Heide-Ottosen, siger om initiativet:

“Det er helt fantastisk at være en af de første efterskoler i Danmark til at få sat Snapchat og de andre sociale medier på skoleskemaet.Eleverne får her lov at prøve kræfter med virkelige cases. De lærer at være kritiske, tænke selvstændigt og have ansvar. Det giver dem nogle elementære grundsten til videre i livet.”