På LinkedIn har Klaus Høeg-Hagensen, adm. dir. i Egmont Publishing, ikke fundet det ulejligheden værd at fortælle, at han også har været marketingdirektør.
I grunden forståeligt – for han holdt kun kortvarigt på posten.
Dette kan opfattes negativt, men skal mest tages som udtryk for, at han på kort tid blev klogere.
I forbindelse med en rokade før sommerferien stoppede marketingdirektør og magasinchef Monica Bundgaard. Klaus Høeg-Hagensen overtog posten som marketingdirektør og begrundede det således:
”Jeg har det fint med at få marketing tættere på. For selv om det ikke er nogen permanent løsning, så har jeg ikke travlt. Jeg vil bruge tiden på at blive klogere på konstruktionen og på, hvordan marketing skal placeres organisatorisk fremover.”
Og nu – blot få måneder senere – præsenterer Egmont så en ny konstruktion:
Forlaget samler sine kommercielle aktiviteter i Danmark under en ny kommerciel direktør, Frank Vilstrup.
Han har en baggrund som International Marketing Direktør hos Dong Energy og tidligere som marketingdirektør hos TDC. Siden 2013 har Frank Vilstrup været selvstændig marketing-rådgiver. Han tiltræder stillingen som kommerciel direktør hos Egmont Publishing 1. september 2015, hvor han bliver ansvarlig for bladsalg, abonnement, marketing og annoncesalg samt den danske del af Egmont Publishings børnetitler.
”Vi er i et marked under ekstrem forandring. Vi skal ikke alene have fokus på at skabe fantastisk indhold – vi skal også være endnu mere kommercielle,” siger Klaus Høeg-Hagensen.
Den nye struktur betyder samtidig en slankere ledergruppe, idet de eksisterende stillinger som bladsalgsdirektør og annoncedirektør nedlægges. Bladsalgsdirektør Henrik Løvstrøm stopper, mens annoncedirektør Claes Laustsen skal opbygge et nyt forretningsområde inden for content marketing, hvor han får titel af Content Marketing Director.
”Content marketing skal udvikles og styrkes, og jeg er glad for, at Claes Laustsen har sagt ja til at stå i spidsen for det arbejde. Sammen med de øvrige kommercielle aktiviteter skal det konsolidere vores forretning og bidrage til, at vi fortsat kan satse på det stærke indhold, som er kendetegnet for vores udgivelser,” siger Klaus Høeg-Hagensen.