Af Emil Malte Simonsen emil.s@bureaubiz.dk
Partnerne i Helion: Casper Dumont, Rikke Blix Hagemann, Lotte Nedergaard Lauridsen og Emil Ulrik Friis.

Egmont-ejede S360 slår i dag dørene op for et nyt B2B-bureau, hvis kerneydelser bliver udskilt fra S360.

“Der er en kæmpe efterspørgsel i markedet efter et bureau, der kan levere løsninger for B2B-kunder med komplekse købsrejser.” Det mener CEO i S360, Jakob Vedel, der stiftede S360 i 2011, og solgte det til Egmont i 2017.

Derfor åbner man i dag et datterselskab – et B2B-bureau ved navn Helion, som beskæftiger sig med kundebehov og købsrejser, samt aktivering af kundedata gennem automatisering, hvilket hovedsageligt kommer til at foregå på marketingplatformen HubSpot, som Helion er certificeret partner i. 

Flere partnere
Udover S360 får bureauet fire partnere. Rikke Blix Hagemann, som kommer fra Google, hvor hun var nordeuropæisk chef for customer experience & apps, bliver bureauets CEO.

Hun får selskab af én fra S360’s egne rækker, Casper Dumont, der som business director har stået for rådgivning af B2B-virksomheder.

Desuden er Emil Ulrik Friis – tidl. head of inbound marketing & sales hos Esmiley – og Lotte Nedergaard Lauridsen – tidl. head of inbound marketing hos Relesys – med som stiftende partnere.

Det nye bureau består derudover af èn medarbejder, der arbejder med content.

B2B-området skilles ud fra S360
Baggrunden for stiftelsen af det nye bureau, er at man på bureauet ser et uforløst potentiale for B2B-segmentet– særligt blandt virksomheder inden for SaaS, IT og produktion, og derfor udskiller man det område fra S360.

“De seneste år har vi oplevet en stigende efterspørgsel fra B2B-virksomheder, der øger deres investering i digital marketing og salg. Denne udvikling er blevet accelereret markant som følge af coronapandemien. Vores placering i værdikæden som digitalt konsulenthus er altid under forandring, og vi vurderer, at potentialet inden for B2B-vertikalen er så stort, at det giver mening at skille det ud i sin egen forretningsenhed,” siger Jakob Vedel i en pressemeddelelse, og fortsætter:

“Vi kommer til at se langt mere integrerede samarbejdsmodeller i fremtiden, og kunderne kommer i endnu højere grad til at efterspørge specialister, hvilket vi nu skaber de bedst mulige rammer for.”

Kunder med fra start
Bureauet har ved opstarten bl.a. Valuer og CyperPilot som kunder, og samarbejder også med S360 om andre kunder. 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club