Eiffel bag kampagne for Audi, hvor både elbiler og elbilister bliver ladet op

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Med en lyskilde der øger niveauet af serotonin i hjernen, giver Audi elbilisterne et boost af energi, mens de lader deres bil op. Se også filmen her.

Tanken bag en ny Audi-kampagne, som bureauet Eiffel har fået ideen til, er her i de kolde og mørke vintermåneder at give elbilisterne et energiboost, mens de lader deres bil op.

Derfor kan man fra i dag på lynladerstationen på Hans Knudsens Plads i København få energigivende terapi-lys, mens man lader sin bil op.

Om tankerne bag kampagnen fortæller Jacob Thiesen, marketingchef i Audi Danmark:

”Man har jo lidt ekstra tid, når man lader sin bil på en lynstation, og hvem kan ikke trænge til selv at blive genopladet i denne mørke tid. Det var vores afsæt. På den måde er det jo en tids- og situationsspecifik idé, og det synes jeg egentlig er styrken ved kampagnen.”

Kreativ direktør i Eiffel, Janus Hansen, supplerer:

”Bilreklame er for det meste teknisk med fokus på produktet. Derfor har vi sammen med Audi udviklet et begreb, vi kalder drivefulness, hvor vi dyrker den mere holistiske side af oplevelsen ved at køre en elektrisk Audi. Lysterapi er det første af flere initiativer, som skal sætte strøm til drivefulness.”

Den tekniske løsning er en ombygget abribus, hvor AFA Decaux i samarbejde med en lysdesigner har installeret terapi-lys. En særlig lyskilde, der stråler med 12.000 LUX, og som hjælper med at øge niveauet af serotonin i hjernen.

I første omgang er der tale om et forsøg, fortæller Jacob Thiesen:

”Vi ved fra undersøgelser, at over halvdelen af danskerne føler sig mere trætte og uoplagte i vintermånederne. Nu tester vi løsningen af ved en af Clevers lynladestationer, og hvis det bliver en succes, kan man ikke udelukke, at vi spreder det ud til andre steder i landet.”

Kampagnen omfatter desuden outdoor i nærområdet samt en film på sociale medier.