Af Peter Engholm 25@mail.dk

Erich Karsholt bliver TBWAs nye kontaktdirektør efter en kort periode på content marketing-bureau.

Det er en yderst erfaren bureaumand, der til august tiltræder som kontaktdirektør på den unge bureau-fusion TBWA/BBDO.

Erich Karsholt var indtil foråret partner på Bates Y&R. Her kom han til i 2003 sammen med Søren Nøhr – de to havde forinden stiftet bureauet Brands Copenhagen, og makkerparret havde en lang årrække med Mercedes-Benz som samarbejdspartner.

I begyndelsen af året meddelte Erich Karsholt sin afgang fra Bates for at skifte til Brand Movers – og ”udfordre mig selv yderligere på content marketing og de digitale og sociale medier,” som han sagde ved den lejlighed.

Nu går turen imidlertid tilbage til de mere klassiske bureaudyder – men Erich Karsholt ville ikke have været Brand Movers-erfaringen foruden:

”Brand Movers og content marketing har været spændende og lærerigt at arbejde med – at tilegne sig ny viden er bestemt aldrig uinteressant. Og jeg er glad for at være på Brand Movers – hvilket gør skiftet så meget mere udramatisk. Jeg fik tilbuddet om at arbejde med TBWA, der har en stærk international profil, og BBDO, der har stået stærkt i Danmark – og i disse rammer arbejde med kundeporteføljen og udvikle bureauet,” siger Erich Karsholt.

Hos TBWA bliver han bureauets kontaktdirektør. Formanden for det fusionerede bureau, Claes Rasmussen, siger:

”Jeg kender Erich Karsholt og ved, hvad han står for: En erfaren, professionel og god kundemand. Han er både kendt og anerkendt, og han skal være med til at håndtere bureauets kunder og skabe et stærkere TBWA.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club