Af Peter Engholm, journalist

Heinrich Thomsen lancerer medie- og marketingbureauet Calibrate. Det sker med et værdisæt, der skal bringe ”mere uafhængighed, transparens og neutralitet ind i mediebureaubranchen”.

Det hører til sjældenhederne i Danmark, at der stiftes et ny mediebureau. Og så endda i en corona-tid. Det er ikke desto mindre tilfældet med Calibrate, der definerer sig som et medie- og marketingbureau.

Calibrate er stiftet af Heinrich Thomsen, der har haft en lang karriere i mediebureaubranchen. Han kommer senest fra en post som CEO for GroupM-bureauet m/Six og har tidligere været nordisk COO i MEC og COO i Carat.

”Vi har valgt at bruge vores mangeårige erfaring fra bureaubranchen til at skabe det bureau, som vi selv ville vælge, samt det bureau, som vi – baseret på mange dialoger med danske CMO’s og CEO’s – vurderer, at mange annoncører efterspørger, når de i 2020 står over for at skulle vælge mediebureaupartner,” siger Heinrich Thomsen i en pressemeddelelse.

Calibrate er, som navnet antyder, skabt ud fra et ønske om at justere og optimere det eksisterende.

”Vi har som en del af bureauets DNA genskabt de værdier, som vi mener, et mediebureau bør formes og defineres af. Vores interne værdisæt såvel som vores eksterne tilgang til vores kunder er derfor 100% uafhængigt, transparent, neutralt og ansvarligt. Det gør vores kunders marketingindsats mere værdifuld og effektiv,” siger Heinrich Thomsen.

Calibrate, der ønsker at bruge sin erfaring og tilgang til at ”tage rollen som de danske annoncørers trusted advisor, lanceres med en håndfuld medarbejdere, der træder til løbende over de næste uger, samt en række kunder, der allerede har tilsluttet sig det nye bureaus værdisæt og tilgang til medie-og marketing rådgivning.

Heinrich Thomsen

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club