Af Peter Engholm 25@mail.dk

Bureauet er nyt og ukendt, men personerne bag er kendt i en række forskellige sammenhæng. Der er endda royalt tilsnit gennem en forbindelse til grevinde Alexandra.

Illum opruster på den digitale front, idet livsstil- og fashionhuset har valgt at samarbejde med et nyt webbureau.

Der var – så vidt Bureaubiz erfarer – ikke tale om en forudgående bureaukonkurrence, før Illum fandt sammen med Red Star Group, der er “en alliance af markedsføringsspecialister”.

Og mens det nok er de færreste, der nikker genkendende til Red Star Group som bureau, så er der givetvis anderledes høj kendskabsgrad til de førnævnte markedsføringsspecialister i alliancen.

Persongalleriet har sit udspring i bl.a. Guava, Profui og Bark Copenhagen, med adm. direktør og bestyrelsesmedlem Torben Aagaard i front.

Torben Aagaard var tidligere Guava-direktør og stifter af Cubizz, og stiftede siden Netpublications med fokus på netbaserede magasiner og dialog-markedsføring. Netpublications har dog ikke været den helt store succes, og derfor besluttede man i 2010 at ændre strategi til at fokusere mere på konsulent-ydelser.

For en stund kom Torben Aagaard også i søgelyset uden for bureau-branchen, idet Se og Hør mere end blot noterede sig, at hans partner i Netpublications var Martin Jørgensen, der er grevinde Alexandras mand.

Martin Jørgensen, der har produktionsselskabet Two+, er også med i Red Star-alliancen, både som bestyrelsesmedlem, partner og med-stifter.

Medstifter i Red Star er også Kasper Kjærbye Larsen, initiativtager til det nedlagte bureau-samarbejde Profui og sidenhen digital chef i Bark Copenhagen. I Red Star Group er han CTO.

I den relativt nye alliance ses også i bestyrelsen Jacob Nyborg, der tidligere var adm. direktør for Guava Communications. Det blev siden til Neuburg, som for et år siden blev overtaget af det digitale bureau Zinckernagel & Co. Her står han fortsat opført som medarbejder. Men om dobbeltrollen som ansat i Zinckernagel & Neuburg og bestyrelsesmedlem i Red Star Group – han præsenteres aktivt på Red Star Groups hjemmeside – betyder, at Zinckernagel er en del af alliancen, vides ikke. Torben Zinckernagel har ikke reageret på Bureaubiz’ henvendelse.

På hjemmesiden præsenterer Red Star Group projekter for bl.a. Danske Spil, VisitDenmark og Ekstra Bladet – men det er gamle cases. Nu er turen så kommet til Illum.

Illums vision er tilbyde kunderne en unik og inspirerende shopping-oplevelse, og det falder tilsyneladende godt i hak med Red Star Group, der tilbyder kunderne det “fulde udbytte af jeres afsætningsmæssige potentiale”.

Det har de seneste dage ikke været muligt at få en udtalelse fra Illums CMO, Mai-Britt Tornhøj, og ligeledes har Torben Aagaard heller ikke ønsket at udtale sig.

Kommentarer

  1. Hold dog kæft for en masse forvrøvlet sludder om en hel masse ukendte mennesker der engang har været noget sammen med nogle andre i et firma, der så heller ikke findes mere – godt Grevinden af Ryvangs Alle er med. Ellers var det da gået helt galt for Illums

  2. Parup@ Glæd dig over du ikke kender persongalleriet 🙂 – de er nogle dyre drenge at være i selskab med

  3. tillykke med den nye kunde – og til bureaubiz…..hvornår begynder i at lave noget seriøst journalistik….hold nu kæft hvor er det en tynd historie…

  4. Pyha… det er dog utroligt hvad personlige relationer kan skabe af kunder.. man undres dog over deres måde at køre selskaber på… men åbenbart ikke Illum…

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club