For lidt mere end et år siden forlod Jan Nielskov et job som en af to direktører hos MEC Danmark med et ønske om at prøve noget helt andet.
Det blev så virkelighed i december, hvor han gik ind i den nystartede software-virksomhed, Missing Marketing Link. Men denne konstellation blev kortvarig. Nu er Jan Nielskov blevet ny kontaktdirektør hos Public.
“Det gik ikke helt som planlagt, og projekterne blev lidt for langstrakte efter min smag. Desuden måtte jeg konstatere, at jeg savnede den mere rådgivningstunge verden,” siger Jan Nielskov.
Og det savn var et perfekt match for Public, hvor man netop var på jagt efter senior-kompetence på strategirådgivning.
“Vi har haft en pæn vækst men når markeds- og mediesituationen forandres så markant på relativt kort tid, er det vores erfaring, at det er erfarne og indsigtsfulde seniorrådgivere, som kunderne efterspørger,” siger Søren Grinsted og fortsætter:
“Vi har søgt grundigt i reklamebranchen, men måtte altså lidt uden for reservatet for at finde en kontaktdirektør, der både har god forståelse for mennesker og forretning – og for hvordan man agerer i et digitaliseret medielandskab.”
Jan Nielskov fremhæver, at han efter sin tid hos et stort internationalt bureau havde lyst til et mindre miljø, hvor der er kortere afstand fra tanke til handling.
“Mix’et af meget stærke personlige kompetencer og erfaringer koblet med nytænkende arbejde med partnerskaber, er efter min mening et helt rigtigt setup i fremtidens fragmenterede kommunikationslandskab. Derfor er jeg også overbevist om, at bureauet har et markant vækstpotentiale, som jeg forhåbentlig kan forstærke yderligere,” siger Jan Nielskov.