Eks Saatchi-direktør skifter fra freelance til McCann

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

I det nye job bliver der dog ingen kreativ direktør-titel – for den slags bruger man ikke på bureauet.

For to år siden forlod Kent Stephan Jensen jobbet som kreativ direktør hos Saatchi & Saatchi for i stedet at blive freelance. Nu vender han så tilbage til bureausiden. Kent Stephan Jensen er blevet ansat hos McCann som senior kreativ uden nærmere bestemt titel.

Du forfulgte en gammel drøm med enmandsbureauet Wy – og en freelance-tilværelse … er McCann så en ny drøm?

“Hvorvidt McCann er en drøm må tiden vise. Men det har været en stor beslutning, for jeg elsker relationerne, opgaverne og friheden i Wy. Men nu ser jeg frem til et nyt arbejdsliv, med masser af nye input.”

Hvad får dig til at skifte til McCann?

“Jeg er både nysgerrig og videbegærlig af natur og har på det seneste haft en stigende trang til at lære noget nyt. Tanken var egentlig at starte på en uddannelse efter sommer. Men for nylig tikkede en mail ind. Det blev til en række samtaler, og ja, nu starter jeg hos McCann. McCann har kompetente mennesker, nye ideer og ny energi i huset. Det forventer jeg at kunne bidrage til og naturligvis lære en masse af.”

McCann gjorde – og gør – en dyd ud af ikke at have kreative cheftitler … hvad skal en tidl. kreativ direktør fra Saatchi så her?

“Det er skønt med et bureau, der tør udfordre vanetænkningen. Også organisatorisk. Vi er enige om, hvor bureauet skal bevæge sig hen. Retningen er sat og der er dygtige folk om bord – folk, der interesserer sig for hinandens arbejde. Jeg skal, som jeg altid har gjort, bidrage med mine ideer; de forretningsmæssige, strategiske og kreative.”

Hvad får du egentlig af titel?

“Et gentænkt bureau kræver måske også gentænkte titler. Så den arbejder vi lige på.”