Ekschef i Danske Spil bliver bureaudirektør

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

En ny organisation kostede i foråret en markedschef jobbet i Danske Spil. Nu skifter hun branche og bliver direktør i et bureau med fokus på nye medier.

Fra stor annoncør til bureau. Fra markedschef til bureaudirektør. Fra store kampagner til nye medier.

Sådan kan man beskrive udviklingen for Linda Frøkjær. Indtil foråret var hun markedschef i Danske Spil med bl.a. ansvar for Lotto. Nu bliver hun direktør i et nyere reklamebureau.

Lige nøjagtig Lotto var udsat for en del turbulens i foråret, da man besluttede at droppe det ellers stort anlagte tvillinge-univers fra Partners. Samtidig besluttede adm. dir. Mette Dyhr at omlægge organisationen, og det kostede Linda Frøkjær jobbet.

På Linkedin har hun siden tilkendegivet, at fremtiden godt kunne blive på bureau – og som sagt så gjort.

Hendes nye job bliver som Client Service Director i Patchwork, der er et nyt og fremstormende bureau med fokus på nye medier.

“Min interesse for de lidt skæve medier, har været der længe, så at jeg finder sammen med et bureau som Patchwork er ikke så mærkeligt,” siger Linda Frøkjær. Hun har da også lanceringen af Somersby med på sit cv – en lancering, der bl.a. rummede et stærkt element af nye medier.

Hos Patchwork bliver hun en del af bureauets ledelse sammen med adm. dir. Martin Olesen og Christian Green.

“Hun får ansvaret for vores kundeteam – et ansvar jeg hidtil har varetaget ved siden af rollen som adm. dir. Men vi er vokset meget og hurtigt, så det er en uholdbar situation. Linda skal hjælpe os med at etablere noget mere struktur og styrke kundebetjeningen,” siger Martin Olesen.