Ekstra Bladets enhed for TV og native – Story Studio – har vundet en IAB Mixx award for bedste europæisk digitale native kampagne i 2017 med projektet ’Danmarks Bedste Idé’ for OPR-Virksomhedslån.
Kreativ direktør for Story Studio, Thomas Stokholm, er beæret over at have slået de store bureauer:
”Alene nomineringen er i sig selv en kæmpe ære, for det er yderst sjældent, at mediehuse som vores kan tage kampen op mod de store bureauer. Og når vi så tager guldet hjem, så er vi bare vanvittigt stolte”
’Danmarks Bedste Idé’-kampagnen var rettet mod danske iværksættere, som blev opfordret til at byde ind med deres idé til vækst og udvikling. Den bedste idé modtog 100.000 kr. af OPR-Virksomhedslån til at realisere denne idé.
IAB Mixx-prisener ifølge Thomas Stokholm bevis på, at Story Studio nu også kan udvikle kampagner uden den store hjælp fra bureauverdenen:
”Til dagligt har vi et rigtigt godt samarbejde med bureauerne om at udvikle native kampagner. Men med ”Danmarks Bedste Idé” har vi bevist, at vi også evner processen selv: fra kreativ idé, over produktion til eksekvering og distribution. Det kræver selvfølgelig også en kunde, som tør lægge sit brand i vores hænder. Og her har vi haft et fremragende samarbejde med OPR-Virksomhedslån,” siger Thomas Stokholm.
IAB Mixx-awarden (The Marketing and Interactive Excellence Award) belønner hvert år de bedste digitale kampagner i Europe. Juryen lægger især vægt på strategi, kreativitet, resultater og innovation, når de bedømmer kampagnerne.