Frosne skærme og hakkende lyd ved videomøder bør være en saga blot, mener Logitech. Elektronikgiganten er ude med en ny nordisk kampagne, der skal understrege vigtigheden af at have det bedst mulige udstyr.
Kampagnen er udviklet i samarbejde med &Partner, der er valgt som producerende og eksekverende samarbejdspartner på markedsføringen af specifikt Logitechs video collaboration-løsninger. Kampagnens budget lyder på 500.000 kr., oplyser &Partner til Bureaubiz.
Kampagnen er første led i en større kampagne fra Logitech under overskriften ‘Hybrid Workspace’. Den er skabt ud fra indsigten, at vi fremover kommer til at have en ny type arbejdsplads – den hybride – hvor der ikke skelnes mellem kontor, hjemmets fire vægge eller et helt tredje sted. Derfor skal det være muligt at arbejde og deltage i møder på samme vilkår, ligegyldigt hvor man sidder.
Ideen til den første kampagnevideo, der viser et teknisk udfordret onlinemøde, opstod derfor ret naturligt, siger Jacob Færtz, CEO og partner i &Partner, i en pressemeddelelse. Han uddyber:
”Vi har alle sammen, de seneste par år i særdeleshed, oplevet at sidde i onlinemøder, hvor det ene eller andet ikke har fungeret, hvilket typisk har gjort, at alting bare har trukket ud. Dårligt afviklede onlinemøder kan virkelig være en tidsrøver og en kilde til frustration.”
Kampagnen kører fra 5. januar og en måned frem på YouTube og display.