Elever overtager Irmas tilbudsavis

Peter Engholm
25@mail.dk

Først var det kvindernes tur til at stå for avisen, så mændenes. Nu følger de unge, i form af syv elever i Irma, kaldet ”Generation Passion”. Et af tiltagene er en fredagsbar i Irma-butikkerne.

Kolofonen i næste uges tilbudsavis fra Irma er utraditionel: Astrid, Jill, Mads, Marie Louise, Rasmus, Magnus og Ronni.

De er alle syv elever i Irma – ”vores nye generation passion” – og ordet og den kommende avis er deres.  

Udover at være ansat og under elevuddannelse i Irma har de alle passionen for god mad og kvalitet til fælles. Og det præger tilbudsavisen, der har fået et anderledes twist med overskrifter som: ”Med en superlækker ribeye er scoremiddagen hjemme”,  ”Det er bare så fedt at se vanillekornene i en citrontærte” og ”Hvis jeg var direktør i Irma, skulle der være obligatorisk fredagsbar den sidste fredag i hver måned”.

 Og fredagsbar er der så naturligvis i næste uge, hvor alle elever i Irma fredag den 28. september byder på et glas cremant i de 82 Irma-butikker mellem kl. 16 og 18.

”Ideen med at lade andre end avisens faste medarbejdere overtage tilbudsavisen kom, da vi for to år siden lod kvindelige medarbejdere stå for avisen en uge. Det medførte så, at en gruppe mandlige butikschefer året efter krævede, at de stod for en avis. Det blev to meget anderledes og dybt inspirerende aviser. Men personligt synes jeg, at eleverne slår os alle, fordi deres avis brænder af passion, glæde og entusiasme. Det rører én, og det lover godt for fremtiden,” siger Gitte Matzen, marketingchef i Irma.

Avisen rummer tilbud – dét er ikke ændret – samt portrætter af eleverne, som præsenterer deres egne favoritvarer i Irma.