En af landets største Fitness-kæder vælger fast bureaupartner

Peter Engholm
25@mail.dk

Fitness dk har ikke haft et fullservice reklamebureau før. Det har en bureaukonkurrence rådet bod på, og vinderen er …

Fitness dk vælger Hjaltelin, Stahl & Co som nyt bureau. Det er sket oven på en konkurrence med deltagelse af tre bureauer.

Vendingen ‘nyt bureau’ er i øvrigt ikke helt dækkende, for fitness dk – der sammen med konkurrenten Fitness World dominerer det danske fitness-marked – har nemlig ikke før haft et reklamebureau i fullservice-forstand.

“Vi har Magnetix som dm-bureau, men på reklamesiden har vi før kørt med egne ideer, som Gaucho Film har produceret. Desuden har All Right hjulpet os med at udvikle ideer. Noget fullservicebureau har vi imidlertid ikke haft før. Vi ville gerne tænke i længere og større forløb og holdt derfor en bureaukonkurrence,” siger Frederikke Kisbye, marketingchef for fitness dk.

Et mål om fortsat vækst i Danmark var i første omgang motivationen hos fitness dk for at lede efter nyt reklamebureau. Og Frederikke Kisbye begrunder valget af Hjaltelin, Stahl & Co således:

“Det, de leverede, var spot-on. Både hvad angår den kreative løsning og evnen til at følge forretningen. Bureauet mødte os med en stor forståelse for vores salg, og det betragter vi som afgørende. Den stærke og meget kreative kampagne kombinerer desuden traditionelle og nye medier på den helt rigtige måde i forhold til målgruppen – de 18-25 årige,” siger Frederikke Kisbye.

Hos Hjaltelin, Stahl & Co udtrykker adm. direktør, Steffen Hjaltelin, glæde over den nye kunde:

“Det hører til sjældenhederne at få en kunde, hvor så mange af vores medarbejdere i forvejen har så gode erfaringer med produktet. Samtidig har fitness dk det nødvendige salgsfokus og mod til at bryde igennem med budskaberne.”

De første tiltag i kampagnen er allerede gået i luften i form af virale film. Her er et par arme stakler – hhv. Kasper og Mads – blevet lidt for lækre af at træne i fitness dk, og filmene beskriver deres forholdsregler.

Selve kampagnen bliver skudt i gang den 1. marts. De bærende elementer bliver tv og web i form af bl.a. facebook og kampagnesite.