Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Et billboard på en frossen svensk sø bliver nu hyldet af AdAge som en de bedste ideer i verden.

I kampen om at blive Årets internationale bureau hos det store amerikanske fagmedie, AdAge, har mange bureauer sendt ideer ind.

Vinderen blev japanske TBWA Hakuhodo, men AdAge noterer, at der kom mange spændende ideer frem, og derfor har mediet offentliggjort fem af de bedste.

På denne liste finder man en svensk ide for VW. Den er skabt af Simon Higby fra DDB, og han er blevet særlig interessant i relation til det danske marked, idet han netop er startet som kreativ direktør hos DDB i København.

Ideen gik ud på, at markedsføre en vintertilpasset udgave af en Passat ved at placere et stort billboard på en frossen svensk sø. Tilbuddet på billboardet gjaldt så længe det blev stående.

Billboardet blev fulgt op med andre medier og live streaming på nettet. Samt en konkurrence på sociale medier.

Efter to måneder gik billboardet ned d. 14 april, og VW kunne notere en salgsfremgang på 38 pct. i 1. kvartal.

Se de andre ideer her.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club