En anden grund til at fyre kunden: Manglende betaling

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Et mangeårigt samarbejde mellem Saab og svenske Lowe Brindfors er brudt under stor opmærksomhed.

Bølgerne går højt i de svenske branchemedier i dag omkring et brud mellem de mangeårige partnere, Saab og Lowe Brindfors.

Det var Lowe, der spillede ud i aftes med en information om at have afbrudt samarbejdet – bl.a. fordi man ikke havde fået betaling siden nytår.

Hvorvidt det er rigtigt, står lidt uklart, fordi kriseramte Saab ikke vil kommentere det med andet end, at man forhandler med alle sine leverandører.

Til gengæld skyder Saabs markedschef tilbage ved at fortælle, at firmaet allerede for noget tid siden havde inviteret fem bureauer – heriblandt Lowe Brindfors – til en konkurrence.

“Vi følte et stort behov for nytænkning og en tilgang, der spejler de nye forudsætninger. Derfor gik vi i konkurrence,” siger en irriteret Mårten Wahlstedt til Dagens Media.

Blandt mediabureauer har Carat Saab, og det har bureauet ikke tænkt sig at lave om på. Man fortæller desuden, at man ikke har problemer med betalinger.

I Danmark vakte det stor opmærksomhed i sidste uge, at Saatchi & Saatchi efter blot et halvt års samarbejde fyrede Danske Bank.